Více než čtyřicítka neziskovek, téměř pět tisíc běžců a přes sedm milionů korun. To jsou čísla, která vyplývají ze spolupráce RunCzech a charitativních organizací. V rámci projektu Běž pro dobrou věc totiž organizátor prestižního vytrvaleckého seriálu nabízí neziskovkám registrace na svoje závody. Samotné organizace je posléze prodávají přímo běžcům a částku, kterou na této transakci získají, potom mohou využít pro svoje účely. Neziskovky, které zajímá tento moderní způsob fundraisingu se mohou přihlásit do 20. června prostřednictvím e-mailu charity@runczech.com
Pro příští rok RunCzech hledá další charitativní partnery, kteří díky sportovně laděné spolupráci mohou lépe financovat své aktivity. „Dobročinný rozměr je nedílnou součástí našich závodů. Zakoupit si startovní číslo od charitativní organizace a běžet tak pro dobrou věc je trend, který podporujeme. V loňském roce jsme tímto způsobem umožnili partnerským charitativním organizacím nabídnout běžcům registrace téměř za 7,3 milionu korun,“ uvádí prezident organizačního výboru RunCzech běžecké ligy Carlo Capalbo.
Běžecké závody jsou pro neziskovky zdrojem zajímavých příjmů, ideálním místem pro zviditelnění a šancí utužit vztahy se svými individuálními i korporátními dárci. „V zahraničí je běh pro charitativní organizace samozřejmostí. Například v loňském roce běželo londýnský maraton 37 tisíc běžců, kteří si startovné koupili od neziskových organizací. A 80 % z nich ještě dokázalo individuálním fundraisingem vybrat pro svou neziskovku v průměru neuvěřitelných 60 tisíc korun. Jsme rádi, že tento způsob pomoci se uchytil i v Česku a daří se nám jej pomalu rozvíjet,“ říká Pavel Kaidl, který má v RunCzech charitativní projekty na starosti.
Neziskové organizace se mohou do projektu Běž pro dobrou věc zapojit do 20. června a nakoupit registrace na závody příští sezony, než se v červenci registrace otevřou veřejnosti. „Zájem veřejnosti o účast je například u pražského půlmaratonu a maratonu až třikrát vyšší, než je počet registrací – startovné tak zmizí z pultů během pár týdnů. Neziskovky se poté stanou jediným místem, jak se na závod přihlásit,“ dodává Kaidl. Koupí startovního čísla přes neziskovou organizaci mohou běžci podpořit například handicapované, děti z dětských domovů, lidi bez domova nebo boj proti rakovině. Každý dárce si může svého favorita vybírat ze seznamu na stránkách www.runczcech.com/charity.